Inrichten en optimaliseren werving & selectieprocessen binnen King Arthur Groep

King Arthur Groep is een (thuis)zorgorganisatie die begeleiding, welzijn en zorg biedt binnen het domein van dementie. Zij schakelden ons bureau in om diverse vacatures, zoals die voor casemanagers en activiteitenbegeleiders, te vervullen. Daarbij werd ons met name gevraagd te ondersteunen bij het optimaliseren en inrichten van de wervings- en selectieprocessen door gebruik te maken van nieuwe technologieën, om zo de instroom op gang te brengen.

6 maanden

Tijdsduur

King Arthur Groep

Klant

Interim

Expertise

Wat houdt de case in

Uitdaging

Bij King Arthur Groep lag de uitdaging in het aanpakken van de arbeidsmarktkrapte in de zorg, het versterken van de employer branding, en het optimaliseren van HR-processen. De focus lag sterk op de zorgsector, waar de meeste expertise aanwezig was, terwijl de HR-afdeling de kans kreeg om verder te professionaliseren en naar een volwassen niveau door te groeien.

Oplossing

Deze opdracht bestond uit het optimaliseren van de HR-processen en het adviseren en trainen van de HR-adviseur in het gebruik van moderne recruitment- en werving- en selectietools. Dit proces omvatte de volgende stappen:

 

  • Inlezen in de organisatie
    We voerden gespreken met diverse belanghebbenden uit de organisatie om inzage te krijgen in de organisatie. We hebben meegekeken op de werkvloer en we interviewden medewerkers om de werknemer tevredenheid in kaart te brengen zodat we dit konden inzetten bij de positionering en het schrijven van vacatures.
  • Contentontwikkeling
    We hebben een recruitmentvideo opgenomen om het bijzondere werk van King Arthur Groep te laten zien en de employer branding in beeld gebracht. Hiermee wilden we potentiële kandidaten een inkijk geven in de organisatie en het werk. We voerden de volledige regie: we schreven het script, maakten de opnames en begeleidden de medewerkers tijdens de opnames.
  • Advies
    Wij hebben strategisch advies gegeven over het opstellen van hoogwaardige vacatureteksten, de integratie van sociale media in het wervingsproces en de inzet van een krachtige recruitmentvideo. Daarnaast hebben we slimme vacaturemarketingstrategieën ontwikkeld en visueel ondersteund met professionele grafische vormgeving. Tot slot deelden we best practices en essentiële richtlijnen voor het succesvol aantrekken van topkandidaten.
  • Kandidaten geïntroduceerd
    Wij hebben de vacatures via onze eigen kanalen verspreid en diverse geschikte kandidaten geselecteerd, die daarna door de HR-adviseur zijn opgevolgd en verder in behandeling zijn genomen.

De uitkomst

Resultaat

Gedurende een periode van zes maanden hebben wij de HR-adviseur ondersteund bij het versterken van de online positionering van King Arthur Groep voor het aantrekken van nieuwe medewerkers. Daarnaast hebben we een medewerkerstevredenheidsonderzoek uitgevoerd en strategisch advies gegeven over de implementatie van de nieuwste online wervingsstrategieën. Hierdoor beschikt de zorginstelling nu over meer kennis en middelen om gericht en succesvol zorgpersoneel aan te trekken.

Anita Schimmel, oprichter

Klant referentie

Wat een mooie tips! We zijn zeker een stuk wijzer geworden. Dank voor je support.

Tot slot

Conclusie

Met veel voldoening kijken wij terug op dit dynamische werving- en selectietraject waarin een kandidaat uiteindelijk besluit zich terug te trekken. Daarin komt het belang van boeien, binden en de wijze waarop het kandidaat contact verloopt naar voren. We konden daardoor doorschakelen naar de tweede goed aansluitende kandidaat die erg blij was dat hij alsnog de functie kon invullen. Dit bleek een echte topper te zijn die nog altijd veel werkgeluk ervaart in deze functie.

Waar bent u naar op zoek?